Issue 5
Analysing and Interpreting Improvised Music
August 2014
ISSN 2191-253X
Editorial 2014/5: Analysing and Interpreting Improvised Music
by Knut Holtsträter
In dealing with improvised music, conventional musical analysis and interpretation come up
[...]Free Improvisation and Nothing: From the Tactics of Escape to a Bastard Science
by Richard Scott
I once had a meeting with a shakuhachi master to discuss how I might go about transferring shakuhachi technique
[...]Compositions in Improvisation: The Instant Composers Pool Orchestra
by Floris Schuiling
"The reason [that I stopped composing] was that I was curious to know if we could finally do what we wanted to do in the seventies, that is, to improvise." These are the words of Misha
[...]Das Free Jazz-Schlagzeug als Dreh- und Hüpf-Zeug. Zum Symbol-, Instrumental- und handlungs-Raum im Spiel Roger Turners, mit einem Rekurs auf Günter Sommer
by Oliver Schwerdt
Wenn ich sagen kann, mein Beitrag zum Heftthema sei raumtheoretisch inspiriert, dann heißt das
[...]Bernd Oberhoff, Richard Wagner. Der Ring des Nibelungen. Eine musikpsychoanalytische Studie, Gießen: Psychosozial-Verlag 2012
by Bernd Hobe
Es gibt viele Interpretationen von Wagners opus magnum. Sowohl schreibende Exegeten als auch
[...]Szenische Forschung und ästhetische Bildung. Ein Blick auf aktuelle theaterpädagogische Publikationen von Julia Weitzel und Mira Sack
by Céline Kaiser
Grabenkämpfe zwischen Pädagogik und Theater waren gestern – heute versammeln zwei Leitbegriffe
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